fredag 12 april 2013

Loppis/Marknad 4 maj 2013

Det är trevligt med traditioner. En utav mina favoriter är vår årliga trädgårdsloppis. I år är det tredje året i rad som jag och mina vänner kommer hålla loppis/marknad i vår trädgård och i år går den av stapeln den 4 maj. Här kommer en massa information om loppisen, undrar ni ändå över något så maila mig gärna vitaranunkler@hotmail.com
Loppmarknaden startar kl. 11.00 och håller på tills det inte finns saker/besökare kvar. Adressen är Skövdevägen 28 i Hjo. Det är jättelätt att hitta hit eftersom vi bor på en utav infartslederna ner mot centrum. Det finns inte så gott om parkering precis utanför huset så kom gärna i god tid eftersom ni kanske får gå en liten bit. 
Vi som medverkar är precis som de övriga åren:

Jag
Lilla Blanka
Vintage House
My lovely things
Rummet för välbefinnande
Made in Persbo
Whilsamt - vitt och lantligt
Pernilles.com
Vet att många åker långt den här dagen och kommer precis som tidigare år att fixa till en lista med fler loppisar/butiker o.s.v som ni kan passa på att besöka när ni ändå är i närheten. Listorna kommer ni att hitta på mitt loppisbord. Annars är väl det enda nya det här året att vill ni besöka min butik så får ni ta er ner till stan (adressen är Stora torget 2c). Där kommer ni som vanligt denna dag att träffa på min mamma, själv kommer jag befinna mig vid mitt loppisbord.

Nu vill jag önska er alla en fin helg! Här har det precis börjat att snöa, vi får hoppas att det är väldans tillfälligt!!!! Helgen kommer att tillbringas i nya butiken och så ska vi ha barnkalas också, fullt upp med andra ord.

Ha det bra!
Kram Marie

18 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon ! :)

Vi Längtar så Klart ! :)
Det kanske är.då Marie värmen kommer :)
Simma lungt i helgen....jag ska också försöka få upp ångan :)
Hälsa så Gott och Ha en fin Helg !

Kram från Mig

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Jag kommer !!!!!!

Kram Anette

Prinsessorna på Bellevue sa...

Åhh, jag VILL också komma! Undrar hur långt jag har....

Kraam
Petronella

Jennys Vita Villervalla sa...

Åh vad jag blir avis!
Skulle verkligen vilja komma och loppa hos er, men det är lite väl långt för min del.
Ha en fin helg Marie!
Kram
Jenny

hemma hos lilla mej sa...

Jag vill med komma .Undra hur längt det är.Ha en mysig fredag och härlig helg fina du .Kramar Rita ♥

Chokladvillan 1910 sa...

Ser så underbart ut ! Här hemma firas det alltid födelsedag när ni har loppis. :((
Må så gott & ha en härlig helg !
Kram Anki

Home Bohemia sa...

Vilket fint loppis det kommer bli. Kul att ni fortsätter med traditionen. Spännande att se butiken också. LYCKA TILL/Maria

mormorMärtas sa...

Ja, den loppisen Marie måste du hålla kvar vid... så mycket fint... Hoppas att jag kan komma i år också. Sedan är jag ju hur sugen som helst på att besöka din nya butik♥

Kram Annika

Tidevarf sa...

Som vanligt sitter man och önskar att man kunde stoppa in Sverige i torktumlaren på hög värme så det krympte så avståndet inte blev så långt...hoppas det blir lyckat som vanligt iallafall.

Kramar
Anneli

Tre Engler sa...

Jeg har fått din mail og er kjempe takknemlig for det!
Og jeg skulle så inderlig gjerne vært der, men tror ikke jeg får lånt meg bil......
Ser jo masse her jeg ville gjerne ha, og sånne ting finnes ikke i Norge....
Ønsker deg en herlig helg
Klem Merete

The Rosegarden in Malevik sa...

Hej Duktiga Marie
Ååååååååå tänk att få vara med där :)
synd att det är lite långt bort för mig...... annars hade jag gärna varit med. om jag fått :)
Håkan

Annas skattkammare sa...

För tredje året i rad kommer jag att vara där och jag längtar! Man uppskattar verkligen sådana utflykter extra mycket nu när man är småbarnsmamma. :) önskar dig varmt lycka till med butiken i nya lokalen! Ska bli spännande att se den också.
Trevlig helg!!
Kram Anna

lallbacken sa...

hej marie. men gud vad jag önskar att jag bodde närmare!!!!!!!!!!!!!
/mia

Vita små hjärtan sa...

Härligt! Även våran tradition..hihi!
Trevlig lördagskväll!
Kram Agnetha

Made in Persbo...Carina sa...

Å vad jag längtar! Hoppas vi får fint väder! :))))
Kram kram, Carina

Mittgodastefinaste sa...

De där bilderna säger ju allt... Det ser inte ut som vilken loppis som helst utan en i toppklass!

Det blir nog en fantastisk skattjakt för de som kan ta sig dit!

Kram Jenny

Johanna sa...

För andra året i rad så kommer jag vara där!!

Kram Johanna

OddStyle.dk sa...

Så hyggeligt med loppemarked :-) håber i får et helt fantastisk vejr og en masse besøgende... Mon ikke sommeren ER kommet inden maj...

Kram OddStyle